De voordelen van een geoptimaliseerd Purchase-to-Pay-proces
Met Purchase-to-Pay (P2P) wordt het complete proces bedoeld van bestelling tot betaling. Vaak wordt deze term ook procurement of procurement-to-pay genoemd.
Van bestelling tot betaling
Hoe groot een organisatie ook is, een bestelling gaat altijd samen met een reeks interne en externe stappen en bijbehorende documenten. Een bestelling kan bijvoorbeeld samengaan met een contract waarin afspraken staan over prijzen, betaaltermijnen en levertijden. Leveranciers gebruiken op hun beurt aangeleverde bedrijfsgegevens om informatie uit te wisselen over de geplaatste bestelling. Na levering moet gecontroleerd worden of de factuur overeen komt met de gemaakte afspraken en geleverde goederen, en dat de factuur natuurlijk op tijd wordt voldaan.

Gevoelig voor fouten
Deze informatie is zeer gevoelig voor fouten – zeker als deze via verschillende (digitale) kanalen wordt uitgewisseld en er verschillende mensen en afdelingen bij zijn betrokken. Een uitzondering op een gestandaardiseerd proces kan bijvoorbeeld snel over het hoofd worden gezien.
Automatisering van het P2P-proces zorgt ervoor dat overzicht, transparantie en nauwkeurigheid in het gehele P2P-proces wordt geoptimaliseerd. Doorlooptijden worden korter en productiviteit per FTE hoger, waardoor flink wat tijd en geld wordt bespaard.
Oplossingen ISProjects
ISProjects levert verschillende slimme software-oplossingen voor iedere stap in het P2P-proces:
- ISP-Purchase voorkomt het maken van ongeautoriseerde bestellingen en vergroot inzicht in aangegane verplichtingen en bijbehorende kosten.
- ISP-Invoice maakt van uw factuurverwerking een gestroomlijnd, digitaal proces. Papieren en digitale facturen worden automatisch en stapsgewijs verwerkt in uw financiële systeem, zodat de actuele status van iedere factuur altijd inzichtelijk is en facturen nooit meer kwijtraken.
- ISP-Contract zorgt voor een eenvoudig en inzichtelijk beheer van de complete life-cycle van al uw contracten.
De software van ISProjects is volledig geïntegreerd met uw bestaande ERP- of financieel systeem waarin andere bedrijfsprocessen ook in zijn ondergebracht. Eindeloos schakelen tussen verschillende systemen is dus niet nodig.