Factuurverwerkingsproces - ISProjects

Landingspagina Factuurverwerkingsproces

Het factuurverwerkingsproces anno 2017

Wanneer er gesproken wordt over het factuurverwerkingsproces, gaat het vaak over de verwerking van inkomende facturen. Dit proces is bij (middel)grote bedrijven een behoorlijk tijdrovend en complex proces.

De risico’s zijn hoog: facturen die te laat worden betaald of waar een verkeerd bedrag wordt overgemaakt, leiden tot kosten en reputatieschade van het bedrijf. De oplossingen van ISProjects bieden zekerheid.

Factuurverwerking van verschillende type facturen

Factuurverwerking van papieren facturen

Een medewerker scant de papieren facturen per dag in één of twee batches. Ons systeem slaat de factuur op in in een hoogwaardig TIFF-formaat zodat deze geoptimaliseerd is voor herkenning. Het systeem identificeert daarna automatisch de diverse invoervelden van de factuur. Na een snelle controle worden de facturen doorgezet naar ISP-Invoice voor verdere verwerking.

Factuurverwerking van digitale facturen

De ISP-mailapplicatie van ISProjects leest automatisch een of meerdere mailboxen uit. De facturen worden op deze manier automatisch opgeslagen op een centrale plek waar de informatie verder wordt herkend en verwerkt. Ook stuurt de intelligente software automatisch een e-mail naar de leverancier dat de factuur in behandeling is genomen.

Factuurverwerking in EDI, XML en CSV

Vanzelfsprekend behoort het verwerken van elektronische facturen in .EDI, .XML of .CSV formaat tot de mogelijkheden. Deze elektronische facturen worden door onze software automatisch verwerkt in uw financiële systeem.

Hoe worden facturen herkend?

Onze software werkt met Free Forms-herkenning. Deze slimme techniek herkent automatisch alle nodige informatie van iedere factuur. U hoeft dus geen aparte templates meer aan te maken voor verschillende leveranciers. Nadat een medewerker de herkende data valideert, geeft het systeem de facturen vrij voor codering of automatische matching.

Wordt een veld op de factuur toch niet herkend? Dan past een medewerker deze met één muisklik aan. Het systeem onthoudt automatisch de opbouw van de factuur zodat deze de volgende keer meteen wordt herkend.

Hoe worden facturen elektronisch gearchiveerd?

Alle facturen komen automatisch terecht in een digitaal archief. Medewerkers kunnen hier eenvoudg en snel facturen in vinden. Een factuur kwijtraken is dus verleden tijd, en de overvolle ordners kunnen definitief de deur uit.

Onze software houdt in de vorm van een digitale ”Audit Trail” bij welke medewerker in welke processtap op welk moment de factuur heeft behandeld. En: wat is zijn of haar beslissing geweest? Met deze informatie heeft u volledig inzicht in alle relevante informatie over de factuur.

Heeft u interesse om verder te praten?








Gelieve dit veld leeg te laten.